COLOR TEMA WEDDING AKUUUU

2/28/2012 09:16:00 pm
ENTRY KALI AKU LETAK COS TERTARIK GILER DGN PENULISAN JIMIE http://www.jumiesamsudin.com/2011/06/cadangan-warna-tema-majlis-persandingan.html
KALAU MINAT NAK BACA ARTICLE LAIN2 SINGAH LA KAT BLOG TU YEKKK
UNTUK PANDUAN BERSAMA...
BESTNYER NAPER LA MASA AKU KAWIN DLU TAK GODEK BENDA NI HUHUHUHU

Cadangan Warna Tema Majlis Persandingan untuk 2011/2012 by Jumie Samsudin

Hello u olls!  Musim cuti sekolah June 2011 yang lalu membuatkan I olls terdetik membuat artikel ini.  Of coz,  musim kawen dan mengawan menjelma lagi.  I olls berkesempatan untuk menghadiri beberapa majlis persandingan rakan-rakan yang dicintai.  Thanks u olls kerana menjemput.  Pastu,  yang mana akak tak sempat mengepi,  akak tengok dari Facebook je u olls.  


Dan akak terkejut ----- HEY U OLLS BUAT TEMA MERAH DAN HITAM LAGI KAH?

Seingat-ingat akak,  tema merah hitam di mulakan oleh Mawi dan Ekin sejak tahun 2008/2009 lagi.  Sekarang ni dah almost 2012,  maknanya dah hampir 4 tahun dah trend ni u olls!  Kepada u olls yang dah buat wedding merah dan hitam,  bukannya akak nak mencaras kata tak CANTEK.  Memang cantek....sapa kata tak cantek?  Lagipun u olls dah suka colour itu dan pakej wedding pun bukan akak sponsor kan? 

This is a wake up call kepada semua-semua bakal pengantin,  adakah u olls sedang dan masih merancang tema sanding merah dan hitam?  Trend merah hitam ini dah terlalu lama.  Now dah June 2011.  Apakata u olls consider warna-warna lain yang tengah IN sekarang.  Please consider pendapat I olls ini kerana akak rasa dah terlalu ramaiiiiiiiiiiiiii yang buat wedding merah dan hitam. 

Berikut ialah cadangan warna tema majlis persandingan untuk 2011/2012 by Jumie Samsudin yang u olls boleh consider. 

CANARY YELLOW
(Akak sangat rekemen)
Dulu i olls duk kata colour kuning lembut,  tapi Kak Baby ajar i olls the right name for this colour is Canary Colour.  Macam burung nuri yang kecik-kecik tu kan?  Colour ini sangat cantek untuk most skin colour.  U olls yang kulit tanned pun akan nampak lebih cerah dengan warna ini.  Tak kisah sama ada u olls nak buat tema modern atau tradisional,  u olls pasti nampak klasik dengan warna kuning ini.  :)
Sepupu I dengan dress pendek warna kuning nuri. 
Very the light kan?  U olls jugak boleh gabung dengan bunga-bunga pink kecik macam tu.  Very the classs okay!
One of my bride,  Dayme Fahme yang telah memilih warna ini untuk wedding beliau Mei 2011 yang lalu.  Cantek kan?

TEA ROSE & SALMON
(The new PINK)
Pompuan dan warna pink tidak dapat dipisahkan.  I am tired of u olls semua nak buat colour pink yang sepink-pinknya.  So,  kalau u olls nak buat pink jugak,  why not u olls tukar sikit atau mix match dengan warna tea rose ataupun salmon.  Tea rose dan satu lagi ialah salmon (ikan yang ampa makan mentah-mentah kat sushi tu).  Colour ni memang sangat sesuai untuk u olls yang verver nak buat colour lembut and pastel gitu.  U olls jugak boleh mix dengan warna off-white dan cream untuk dapatkan dekorasi ala-ala English wedding gitu. 

Lea Michelle wearing dress in salmon pink colour.  Dulu akak ingat ni colour PINK! :)
Dapat tak idea ni?  Dia sangat soft,  ada ala-ala oren sikit.  Macam peach pun ada.  :)  Katanya Ayuni dan Rahman akan buat tema warna ini untuk majlis engagement they olls hari Sabtu akan datang ini. 

EMERALD GREEN
(Kembalikan zaman wedding Kak Ziana Zain)

U ollls! Ini ialah favorite colour Kak Baby.  Dulu Ziana Zain buat colour ni masa dia kawen dulu.  Why not sekarang kita start balik trend ini?  Kalau pakai dress hijau ini dengan bunga rose merah besak-besak cantek u olls!  Colour ini sangat sesuai untuk u olls yang nak buat klasik tradisional wedding.  Songket hijau emerel adalah sangat menampakkan u olls seorang pengantin yang mahal.  Paham tak ayat akak ini?
Kak Beyons memakai dress warna emerald green yang sungguh meletops. 
Contoh songket hijau disulan dengan benang emas yang sungguh classic.  Gambar ehsan dari Dinahalim Bridal.  Make sure when u olls nak pakai colour ni,  all the deco semua u olls pilih colour yang sedondon iaitu cream and off white sahaja. 
Ini contoh kalau u olls nak buat something yang lebih modern.  U olls gabongkan dengan warna kelabu dan offwhite.  Dapat inspirasi?

TEAL 
(Abang kepada Turqoise)

This is not blue,  this is not green,  this is definitely not turqoise!  Inilah teal.  YES!!!!!!!!!!! Colour ini sangat cantek untuk modern atau traditional wedding.  Sesuai untuk majlis siang atau malam.  And also sesuai untuk wanita agam. 
Contoh dress modern kalau u olls nak buat.
Ini pengantin terbaru yang menerima tempahan daripada The House of Red Gincu.  Surianie telah membuat kerja yang baik untuk wedding Yanie ini.  Dan Surianie gigih duk bagitau orang dia buat warna turqoise,  tapi sebenarnya inilah colour teal.  Make up Yanie adalah dari Sue Cantik Kuala Lumpur.
Simple pelamin deco by The House of Red Gincu.


ROYAL BLUE
(Warna dress wedding Kak Merr di Penang)
Yess............memang i olls minat colour ini.  And i am happy that my friend Mellisa Nadeamemilih warna ini untuk wedding dia last weekend.  Deco,  baju dan make up by Puttra Hafizz Penang.  Nanti gambar dah siap,   jangan lupa tagged i okay.  Akak tanya Nadea,  why u olls memilih colour ini,  dia kata sebab "Colour ini jarang orang pakai and susah nak cari," YES! Nadea aku sokong hang. 

Yang royal blue tapi dia nak jadi macam elektrik blue sikit.  Maybe sebab lighting. Dress ini adalah dari Zac Posen pencipta baju pujaan akak.
Amazing how warna ini boleh masuk dengan canteknya dengan warna kuning kan?  U olls mesti takut kan?  Tapi sebenarnya,  memang cantek kalau warna ini dicampur berdua.  Tapi u olls kena pandai pilih the right shades dan kat mana nak play with these two colours.  Silap aribulan nampak macam muje ranggede. 
Biru gelap ini juga sangat sesuai untuk mix dengan colour seperti purple.  Purple sangat in masa tahun 2009/2010.

TAUPE
(Kelabu Taik Anjing Yang Menawan)

Akak sangat suka colour ini.  Mulanya nak buat tema ini for my wedding,  tapi kuasa biru lebih kuat menjemput akak.  Colour ini nampak sangat mewah untuk majlis siang atau malam.  Untuk u olls yang verver nak buat tema gold yang sangat 2007,  why not u olls pilih colour taupe dan match dengan rona-rona mewah lain seperti rose gold,  bronze and off white.  Sangat mewah u ols. 
Taupe ada banyak shades.  Ada yang dipengaruhi rona brown,  purple dan juga kelabu. 

U got the idea darling?
So,  itulah 6 warna yang akak cadangkan untuk warna-warna tema majlis persandingan untuk 2011 dan 2012.  I hope u olls semua yang dah selamat mentunangkan diri sudi menerima idea-idea yang cuba akak ketengahkan ini.  And if after reading this,  u olls tetap nak buat warna merah dan hitam.  AKAK SERENDER U OLLS! In the end,  u olls yang nak happy on your wedding day kan? 

Anyway,  selamat planning untuk majlis perkahwinan u olls :)

TENKIU YEKK DARI BUTIQ AKAKAKU :-)
Powered by Blogger.